شعر فخر الواعظين كاشاني در مورد امين السلطان
در جلد 2 تارييخ بيداري چنين آمده است :
در يكي از عريضه هايي كه به دست مظفرالدين شاه رسانيده بودند ، عليه امين السلطان
غزلي به طبع " فخرالواعظين كاشاني " بود :
ارمني زاده ميازار مسلمانان را
به كف كفر مده سلطنت ايمان را
عاقبت خانه ي ظلم تو كند شاه خراب
پس چه حاجت كه به افلاك كشي ايوان را
درس غيرت چو شود در كف ملت ظاهر
پاك از لوث وجود تو كند بستان را
عورت مرد و زن از ظلم نمودي مكشوف
باش تا بركنم از پاي تو اين تنبان را
كاسه ليسي تو از روس نه آرد ثمري
كاين سيه كاسه در آخر بكشد مهمان را
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ ساعت 16:24 توسط سيد حسن حسيني رودباركي
|
آشناشوم.آشنايي يابم.آشنايي كنم.آشنايي دهم.