"تحریک فضای مجازی"! ... این را خوب آمدی! 
... از دیشب مشغول فکر کردنم که واقعا چرا "فضای مجازی، رهاست"!؟ ... آیا می شود که این فضا را کاملا کنترل کرد؟ امثال چین و روسیه و کره ی شمالی چه می کنند؟ آیا آنها می توانند الگوی مناسبی برای نوع برخورد حاکمیتی با اینگونه فضاها باشند؟ آیا "رها"شدن یا "رها"بودن، در ذات اینگونه فضاها نیست؟ ... به ذهنم آمده بود که این "فضای مجازی" ، بسیار شباهت به همان تعبیر قدیمی ایرانی "دهان مردم" دارد؛ در مثلی داریم که " دروازه را می توان بست اما دهان مردم را نمی توان بست". در سخنان دیروز رهبر عالی نظام، این گلایه و نگرانی از "رها شدگی" فضای مجازی بود . حالا اگر تخیل من ، در شباهت بین "فضای مجازی" و "دهان مردم" درست باشد، ظاهرا "بستن" آن ، تقریبا غیرممکن است. ... اما می توان آن را "جهت" داد. چگونه؟ ... یک راه آن همین مورد است که این 👆🏿پدرآمرزیده گفت:"" تحریک فضای مجازی""!! ... ما باید "جهت" این تحریک و حرکت فضای مجازی را تعیین کنیم . البته به طور طبیعی این کار _ خود به خود_ انجام می شود . در حقیقت این خود ماییم که به آن جهت می دهیم اما کاری که ما باید بکنیم این است که در گفتارها و رفتارهایمان بسیار مراقب باشیم. زیرا ... زیرا ... زیرا ... (این) ما (ییم که)  در فضای مجازی ((( دهان مردم))) ، رها شده ایم. 
راز بزرگی به ذهنم زد ؛ دوستان !! ... عصر خود را عمیق تر دریابید! ... با گسترش روزافزون فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و رسانه های اشاره ای ( فوق دیجیتال ) ، با توجه به پیشینه ی خاص فرهنگ ایرانی ،،، _ خیالتان را راحت کنم _ 
""""
ما
در دهان مردم زندگی می کنیم !
"""" 

ما در دهان مردم _ (رها که بودیم)_  رهاتر شده ایم !